Välkommen



måndag 22 december 2008

Lalaith börjar bli rund

Lalaith börjar visa en viss rondör om magen. Jag är rätt säker på att det är kattungar där inne. Superkul givetivs. För någon sekund blir jag sedan rädd för allt det för med sig, men sen tänker jag att hon är en så trygg och fin tjej, hon kommer att grejja det här på bästa sätt! Hon tar det ofta lugnt här på fönsterbänken som är alldeles varm av elementet som sitter precis under. Ibland får hon sällskap av morbror Opus också.



Jag har äntligen fått upp bokhyllan och börjat ta hem bokkartongerna från garaget på landet. Till och med Elsa tyckte att det var värt en inspektion. När hon var ung hoppade hon rakt upp på en hög Billy bokhylla. Numera nöjer hon sig med att titta på dem och se att kattböckerna kommer på plats!



Opus tycker att det är jättekul att vi har ett badkar här i huset. När man spolar upp vattnet står han och övervakar det hela noga, speciellt om det är badolja i så att det löddrar lite. När man sen sitter i badet går han balansgång på den hala kanten, jag bara väntar på att han ska plurra och få sig en rotblöta, men än har han klarat sig :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Inkan och Ligan önskar en Riktigt God Jul !