Välkommen



måndag 16 februari 2009

Smells like a teen Y-chromosome

Den fyrbenta långnäsan är också förtjust i mjukost. Det finns fyra tassar, en svans och en lång nos med tillhörande tunga som är på jakt efter min macka. Jag fintar, byter hand, håller mackan över huvudet mellan tuggorna och försöker undvika att hälla hela härligheten i datorn. Långnäsan är överallt. Honkatten hör att något händer. Hon löper och kommer utspringande till vardagsrummet där det uppenbarligen är action, vilt skrikande i förhoppning att det ska finnas en lämplig hankatt i tumultet. Den enda som svarar är Cobain på tv:n som skriker "A mosquito, My libido, Yea" och kastar in gitarren i bastrumman. Jag föser undan långnäsan för Humpfthe gången, tar en tugga, höjer mackan i luften igen. "I love you, I'm not gonna crack". Sure, Kurt. Jag kan både se på tv, undvika att hälla ut te, fösa undan katt, skriva blogg, utestänga ljudet från en löpande katta och äta på en gång. Och fortfarande älska mina katter. Ibland är det juste att ha Y- kromosomer. Eller vad sa du igen Lalaith?

5 kommentarer:

Sheltiesmulor sa...

Y?????

Felicula sa...

Den vi saknar, kattan och jag. Men jag tänkte inte lägga mig på golvet som hon. Jag försvarar min macka :P

Felicula sa...

PS När hon löpt klart ska jag ta med henne på en undersökning så får vi se om det blir läge för omparning sen i alla fall.

Sheltiesmulor sa...

aha.....det var den ni INTE hade.... blev förvirrad där ett kort tag och trodde att ni hade Y.... undrade om ni kände er lite manliga så där på Tisdagen eller något ;-)

Evelyn sa...

Långsnokar i ett nötskal! Min blåögda sådan är likadan, bara inte löpig än (peppar peppar)