Välkommen



måndag 5 oktober 2009

Sista bilderna på Baghera

Som jag skrev tidigare har min fina Baghera somnat in. Här är de sista bilderna av honom, som jag tog några timmar innan vi åkte till veterinären. Jag kommer aldrig att glömma dig, min allra snällaste lilla vän!






Även om han är borta kan det kanske vara värt att påpeka att grumset i hans ögon inte är PRA. Han hade för lite tårvätska och fick som skav på ögat av att det var torrt. Jag behandlade honom givetvis, men i längden hjälpte det inte. Däremot var han inte blind, utan jagade flugor även på äldre dar. Jag skriver detta eftersom hans kullsyster har en del avkomma och det kan vara intressant att veta att det inte gått PRA i linjen.

1 kommentar:

Concinnus sa...

Vad sådana här inlägg är jobbiga. Jag kan inte låta bli att sympatigråta. Och du, vilka otroligt fina och stämningsfulla bilder det var...
/I