Välkommen



fredag 9 januari 2009

Elsa har somnat in

I dag var jag tvungen att fatta det tråkiga beslutet att låta Elsa somna in. Under en tid har hon tappat i muskelmassa, men på slutet gick det så fort. Det blev bara en liten skrutta kvar. Till och med hennes berömda purr försvann. Jag är ledsen, men har knät och skrivbordet fullt av tröst från Baghera, Opus och Lalaith.

De var jättefina på Solsidans veterinärpraktik, tände ett ljus, gav en klapp på axeln och var väldigt lugna och fina kring det hela. Stort tack för att ni var så förstående för en rödgråten matte!

Här är sista bilderna på Elsa. Hon blev nästan 17 år.

För några dagar sedan, med sina vänner på sängen; Lalaith, Opus och Elsa i en hög och Baghera i förgrunden.


Från tidigare i dag, min vackra näktergal har sjungit färdigt. Älskade lilla kämpe, hoppas du är hos din Tiger nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sorgligt att läsa om vackra Elsa, jag är så ledsen för din skull! Kram från Emma & katter

Anonym sa...

När älskade stjärnor blir änglar gör det ont i själen men samtidigt har man hjälpt dem till det värdigaste man kan ge dem....att få evig ro och frid

Sheltiesmulor sa...

Varma, varma kramar..... Hon leker lycklig med Tiger i katthimlen nu. Jag kommer att sakna det lilla livet, hennes smygande steg och det varma purrandet.... men vi får säkert täffas igen.